FAQ

Meest gestelde vragen (FAQ)

De Knowledgebase (kennisbank) is onderverdeeld in verschillende onderwerpen. Selecteer het onderwerp waarin u eventuele antwoorden wilt vinden op uw vragen. De kennisbank bestaat uit de meest gestelde vragen en antwoorden.

Algemen vragen

Algemene vragen

Vragen en antwoorden van algemene aard
hosting account instellingen

Account instellingen

Informatie over de beste account instellingen
E-Mail vragen

Mail

Uitleg en voorbeelden over gebruik van mail en de instellingen
Technische vragen

Technische vragen

Antwoorden op algemene technische vragen
FTP vragen

FTP en Web Publishing

Beschrijvingen en uileg over het File Transfer Protocol (FTP)
Domeinnamen vragen

Domeinnaam

Informatie over domeinname, verhuizingen en overdracht
PHP vragen

PHP informatie

Tips over gebruik van PHP
MySQL vragen

MySQL database

Informatie over MySQL databases

Zoeken in de FAQ

Vul een zoekwoord in

Top 10 - Meest gestelde vragen

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

    Indien u de inloggegevens, van uw Control Panel, kwijt bent , vraag deze dan op via het inlogscherm van uw Control Panel.

    1. Ga naar http://www.uwdomeinnaam:2222
    2. Kies voor de optie "Forgot your Password?"
    3. Volg de stappen van het Control Panel

    Als dit niet lukt, neem contact met ons op per ticket, zodat we uw inlog gegevens nomaals kunnen versturen.

  • Hoe benader ik mijn Control Panel?

    U kunt uw Control Panel benaderen via de volgende link :

    http://www.uwdomeinnaam:2222 of http://uwipadres:2222

    Vergeet er geen http:// voor te zetten anders zal de verbinding niet werken.

    LET OP! Als u via een bedrijf netwerk het control panel wilt bereiken wordt deze vaak geblokkeerd, dit komt omdat poort 2222 dan niet open staat, u kunt vragen aan uw netwerkbeheerder deze toe te laten.

  • Kan ik uw SMTP-server gebruiken?
    Als de mailserver van uw provider langzaam is of u kunt geen e-mail via deze server verzenden, kunt u e-mails verzenden via onze uitgaande (SMTP) mailserver.

    Log in op onze SMTP-server als u dit wilt doen. U hoeft niet in te loggen op onze SMTP-server als u de server van uw inbelprovider gebruikt. Dit is om te voorkomen dat de mailserver wordt misbruikt voor het verzenden van SPAM (ongewenste reclamemails). Als u wilt inloggen op onze SMTP-server, dient uw e-mailprogramma zodanig te zijn ingesteld dat deze SMTP-verificatie gebruikt.

    In Outlook Express wordt dit ingesteld door de instelling 'mijn server vereist verificatie' aan te vinken.

    In het veld SMTP-server dient u in te voeren: mail.uwdomein.nl

    Wij adviseren de SMTP server van uw adsl/kabel provider te gebruiken omdat deze minder restricties (beveiligingen) kent omdat u een rechtstreekste verbinding met hen heeft.
  • Hoe stel ik een e-mailaccount in?
    Voor het instellen van een e-mailaccount moet u inloggen op het Control Panel. U kunt hiertoe toegang krijgen via http://www.uwdomein.nl:2222

    1. Klik op de optie "E-Mail Accounts.
    2. Klik daarna op de optie "Create mail account".
    3. Vul de gewenste gegevens in.
    4. Het e-mailaccount is nu ingesteld.
  • Hoe kan ik mijn website uploaden?

    Uw website kunt u op verschillende manieren uploaden. Standaard is het meest handige met een FTP Client zoals CuteFTP, WS_FTP etc. Ook veel webdesign pakketten hebben upload mogelijkheden.
    De volgende gegevens dienen ingevuld te worden:

    FTP host : ftp.uwdomeinnaam of het ip-adres van uw account
    Username : [zoals opgegeven bij uw inloggegevens]
    Password : [zoals opgegeven bij uw inloggegevens]

    De locatie waar de website geplaatst dient te worden is de map /public_html.

    Via de File Manager in uw Control Panel kunt u ook files uploaden.

    U kunt ook uw website eenvoudig uploaden vanuit uw browser met de volgende link
    ftp://ftp.uwdomeinnaam of ftp://uwipadres.
    Volg vervolgens de stappen welke de browser aangeeft. De inloggegevens zijn gelijk aan de FTP inloggegevens.

 

  • Onze nameservers (DNS)

    Indien u niet via ons de domeinnaam heeft laten registreren en u wilt toch uw webhosting pakket bij ons gebruiken, dan dient u onze nameservers te gebruiken.

    Als u niet precies weet welk nameservers u dient te gebruiken, kunt u in het control paneel onder "Site Summary / Statistics / Logs" kijken bij Name Server 1 en Name Server 2 voor de nameservers die u bij ons gebruikt.

    Mocht u er toch niet uit komen neem dan contact op met onze support afdeling.

    Onze nameservers zijn:

    ns1.b-smarthosting.net 84.244.181.99
    ns2.b-smarthosting.net 92.48.206.106

    ns5.b-smarthosting.net 92.48.206.99
    ns6.b-smarthosting.net 95.211.71.176

     

  • Kan ik meerdere domeinen gebruiken met een webhostingaccount?
    Ja, dat is bij ons mogelijk als ? van de weinige hostingproviders die dat toelaten. U kunt per domeinnaam meerder websites via hetzelfde account aanmaken. U heeft hiervoor wel minimaal het Starterspakket nodig.
  • Waar moet ik mijn bestanden plaatsen?
    U dient uw bestanden te plaatsen in de map /public_html/. Deze map ziet u als u inlogt met een FTP-client. Er dient altijd een index-pagina te zijn. Dit wordt door de webserver gezien als opstart-pagina. Het kan dus zijn. index.html, index.htm, index.php of index.cgi.

    Vanaf versie 1.315 van DirectAdmin is de map /public_html/[domeinnaam]

    Absolute pad van de website :
    /home/[username]/domains/[domainname]/public_html/
    (Als u met FTP inlogt ziet u /domains/[domeinnaam]/public_html/)

    Snelkoppeling :
    /public_html/ of
    vanaf versie 1.315 van DirectAdmin : /public_html/[domeinnaam]
  • Verhuizen naar 1EUROHosting? Zo geregeld, binnen 5 stappen.
    1. Maak een back-up van uw website
    Maak voordat u uw overeenkomst bij uw huidige provider beëindigd een back-up van uw website files en databases.
    U bent zo in het bezit van de meest recente versie waardoor u niet voor verrassingen komt te staan.
    Zorg er ook voor dat u een back-up hebt van belangrijke e-mailberichten en e-mailadressen op uw server.
     
    2. Informeer uw huidige provider
    Om uw domeinnaam naar 1EUROHosting te verhuizen, is het nodig dat u uw huidige provider hierover informeert.
    U ontvangt dan in de meeste gevallen van hen de verhuiscode die u bij uw verhuisaanvraag aan ons verstrekt via ons ticketsysteem www.1eurohosting.nl/contact.php
    Hiermee stelt u ons in staat om uw verhuizing in gang te zetten.
    Daarnaast kan het in sommige gevallen nodig zijn dat uw oude provider de registrar lock van uw domeinnaam verwijderd, bv bij .com, .net, .org
     
    3. Geef duidelijk aan dat u verhuist
    Let op dat u bij de beëindiging van uw overeenkomst uw domeinnaamregistratie behoudt.
    Geef daarom duidelijk aan bij uw oude provider dat u de domeinnaam wilt verhuizen, dus niet wilt opzeggen.
    Zegt u de domeinnaam op, dan komt uw domeinnaam, na een quarantaine periode van 40 dagen, vrij op de markt voor registratie.
    Tijdens de quarantaine kan de oorspronkelijke eigenaar de domeinnaam tegen betaling opnieuw activeren.
     
    4. Maak uw bestelling definitief
    Zodra u een definitieve bestelling plaatst via ons bestelsysteem op de website www.1eurohosting.nl/hosting.php (en u ons van de verhuiscode voorziet), gaan wij voor u aan de slag.
     
    5. Verhuizing afgerond
    Hebt u uw instellingen en website getest, dan hoeft u niets te doen. Na de verhuizing kan het, afhankelijk van uw internetprovider, drie tot vijf werkdagen duren + - voordat uw domeinnaam verwijst naar uw webhosting bij 1EUROHosting.
    Totdat de verhuizing afgerond is en DNS wereldwijd ververst, blijft uw website op de server van uw huidige provider zichtbaar.
    Uw bezoekers merken zo niets van uw verhuizing.
  • Hoe benader ik webmail?

    Binnen uw hosting account heeft u toegang tot drie verschillende webmail systemen, namelijk Uebimiau, Squirrelmail en Roud Cube. De volgende links zijn van toepassing :

    http://www.uwdomeinnaam/roundcube 
    http://www.uwdomeinnaam/squirrelmail
    http://www.uwdomeinnaam/webmail

    Ook zijn de webmail programma's te benaderen via uw Control Panel.